POP3 Ayarları (*)
Gelen Posta Sunucusu : mail.alanadiniz.... (ör;mail.abcxyz.com.tr ) veya gnc.globalnetserver.net kullanabilirsiniz.
Giden Posta Sunucusu : mail.alanadiniz.... (ör;mail.abcxyz.com.tr ) veya gnc.globalnetserver.net kullanabilirsiniz.
Kullanıcı adresi : …..@……..
Şifre : *********
Diğer Ayarlar
Giden Sunucu : Giden Sunucum Kimlik Doğrulaması Gerektiriyor İŞARETLİ OLMALI !.. (SMTP Authorization)
Gelişmiş
SSL Seçili Değilse
Gelen Sunucu : 110
Giden Sunucu : 587 (GNC GLOBALNETSERVER)
SSL Seçili ise (***)
Gelen Sunucu : 995
Giden Sunucu : 465
IMAP Ayarları (**)
Gelen Posta Sunucusu : mail.alanadiniz.... (ör;mail.abcxyz.com.tr ) veya gnc.globalnetserver.net kullanabilirsiniz.
Giden Posta Sunucusu : mail.alanadiniz.... (ör;mail.abcxyz.com.tr ) veya gnc.globalnetserver.net kullanabilirsiniz.
Kullanıcı adresi : …..@……..
Şifre : *********
Diğer Ayarlar
Giden Sunucu : Giden Sunucum Kimlik Doğrulaması Gerektiriyor İŞARETLİ OLMALI !.. (SMTP Authorization)
Gelişmiş
SSL Seçili Değilse
Gelen Sunucu : 143
Giden Sunucu : 587 (GNC GLOBALNETSERVER)
SSL Seçili ise (***)
Gelen Sunucu : 993
Giden Sunucu : 465
(*) POP3 Nedir ? : POP3, sunucu ile koordineli değildir. Posta uygulamasında okunmuş/silinmiş/yanıtlanmış olarak işaretlenen mesajlar sunucudaki (webmailde) gibi gösterilmez. Bu, POP3 ile gelecekteki posta indirmelerinin tüm mesajları okunmamış olarak göstereceği anlamına gelir.
(**) IMAP Nedir ? : IMAP e-posta erişimi sunucu ile posta uygulamanız arasındaki koordinasyonu sağlar. Okunmuş/silinmiş/yanıtlanmış mesajlar hem sunucuda (webmailde) hem de posta uygulamasında bu şekilde gösterilecektir.
(***) SSL/TLS Kullanımı : POP3 ya da IMAP tercihinde SSL/TLS kullanılması önerilir. Zira uzak posta sunucusu ile etkileşimlerinizde daha fazla güvenlik sağlar.
WEBMAIL ÜZERİNDEN E-POSTA KULLANIMI
Outlook EMail Programı ile sorun yaşıyorsanız http://webmail.alanadiniz… (örneğin : http://webmail.abcxyz.com.tr ) adresine girerek maillerinize ulaşabilir, e-mail alımı ve gönderimi yapabilirsiniz.
Gelen ilk ekranda yukarıda sağda e-mail adresinizin altındaki menüde “Posta İstemcisini Yapılandır” seçeneği ile e-posta ayarlarınızı otomatik yapılandırabilir ve tüm ayarları görebilirsiniz.
UYARILAR ve BİLDİRİMLER :
GLOBALNETSERVER tarafından gönderilen e-mail kota uyarılarına dikkat ediniz ve önlemleriniz alınız. Size %80 ve üzeri durumlarda GLOBALNETSERVER’dan uyarı mesajı gelir. Mail kotanız %100 ‘e gelmeden lütfen maillerinizi outlooka indiriniz ya da temizleyiniz. %100 olduğu durumda mail alım ve gönderimi yapamazsınız. Bu durumda sistem yöneticinizden kota arttırım talebinde bulununuz. (GLOBALNETSERVER dışında sahte adreslerden gelen sahte kötü amaçlı e-posta kotanız dolmuştur şeklindeki uyarıları dikkate almayınız.)
Outlook e-mail kurulumunda “Bir Kopyasını Sunucuda Bırak” özelliğini aktif ettikten sonra muhakkak “Silinmiş Öğelerden Kaldır” özelliğinide işaretlemeniz ve süreleri 5-10 gün gibi kısa tutulması önerilir.
Belli aralıklarla posta kutunuzu webmail üzerinden silmeyi ve akabinde "Trash/Silinmiş Öğeler” bölümünden de kaldırmayı unutmayınız. Aksi taktirde posta kutunuz dolabilir, e-mail alamayabilir ya da e-mail gönderemiyebilirsiniz.
GLOBALNET DESTEK HİZMETLERİ
destek@globalnet.com.tr
Tel : 0312 473 88 80, 83